Okostelefon-tilalom javította a diákok figyelmét holland középiskolákban
Hollandia számos középiskolájában bevezetett okostelefon-tilalom kedvező hatással volt a diákok koncentrációs képességére – derül ki egy friss felmérésből. A 317 vizsgált iskola háromnegyede jelentette, hogy az intézkedés pozitívan befolyásolta a tanulók figyelmét, ami hozzájárulhatott az oktatási eredmények javulásához is.
A tanulmány szerint az okostelefonok nélküli tanórák lehetővé tették, hogy a diákok jobban összpontosítsanak az oktatási anyagra és kevésbé legyenek elterelve digitális eszközök által. Az iskolákban történt megfigyelések és a tanárok visszajelzései alapján a diákok kommunikációs készségei és szociális interakcióik is javultak, miután kevesebb időt töltöttek képernyők előtt az iskolai órák alatt.
A holland oktatási minisztérium szerint a telefonok iskolai környezetből történő kizárása fontos lépés a digitális zavaró tényezők minimalizálása és a tanulási környezet javítása felé. Jelen felmérés eredményei alapján további kutatásokat terveznek a témában, hogy meghatározzák az okostelefon-tilalom hosszú távú hatásait a diákok akadémiai teljesítményére és jólétére.
Ez az intézkedés Hollandiában már most is inspiráló példaként szolgálhat más országok számára, ahol hasonló kihívások merülnek fel az oktatás területén a digitális eszközök egyre növekvő jelenlétével.
Forrás: https://www.japantimes.co.jp/news/2025/07/05/world/dutch-survey-phone-ban-focus/
Dátum: 2025-07-05