Optus figyelmen kívül hagyott több jelzést a triple zero hívószám működési zavaráról

Az ausztráliai telekommunikációs óriás, az Optus, elismerte, hogy legalább öt alkalommal nem kezelte megfelelően azokat a bejelentéseket, amelyek a triple zero sürgősségi hívószám működésképtelenségére hívták fel a figyelmet. Az ügyvezető igazgató, Stephen Rue nyilatkozata alapján az Optus további három, a korábban bejelentett kettőn túlmenően, panaszos hívást tárt fel, melyek során az ügyfelek arról számoltak be, hogy nem tudják elérni a triple zero számot.

A hívásokat nem sorolták fel megfelelően az Optus rendszerén belül, ami azt jelentette, hogy a távközlési vállalat több mint 13 órán keresztül nem volt tudatában a komoly rendszerhiba létezésének. Az incidens Dél-Ausztráliát, Nyugat-Ausztráliát és az Északi Területet érintette, 0:30-tól 13:30-ig tartó időszakban csütörtökön. A zavar miatt három halálesetet már összefüggésbe hoztak az üzemzavarral.

Bár egy nyolc hónapos csecsemő halála is kapcsolatba hozható volt az Adelaide északi részén történt esettel, a dél-ausztráliai rendőrség szerint valószínűtlen, hogy a hálózati leállás játszott volna szerepet a tragédiában.

Az ügyvezető igazgató kijelentette, hogy az üzemzavarra panaszkodó két hívás Új-Dél-Walesből érkezett, ami valószínűleg annak tudható be, hogy a hívások a Dél-Ausztráliai határ közelében lévő területekről indultak, és így valószínűleg dél-ausztráliai tornyokhoz kapcsolódtak. Rue hozzátette, hogy a két új-dél-walesi esetben sem jelentettek komoly sérülést vagy halálesetet.

Forrás: [9News](https://www.9news.com.au/national/optus-triple-zero-outage-australia-deaths-ceo-stephen-rue/57ca4a73-6305-4065-a9fc-bf345c1b4212)
Dátum: 2025-09-21