Az Ausztrál Tejteszt: Amikor csak egy márka maradhat

Nicholas Jordan, egy elkötelezett tejfogyasztó csapatának tagjaként, végigkóstolt 26 különböző teljes tejű terméket egy ausztrál szupermarket kínálatából. A felhozatal között volt, amelyik „füves esszenciával volt átitatva”, míg egy másik „sziklák ízét” idézte fel. Nicholas háztartásában rendkívüli a tejfogyasztás: napi egy liter körül fogy le, amelyet teázók, kávékedvelők, tejivók és gabonapehelyevők osztoznak meg. Partnerének, egy szenvedélyes teafogyasztónak különösen markáns véleménye van a tejekről: ő a Farmhouse Gold márkát tartja a legjobbnak, míg más márkákat teljességgel alkalmatlannak ítél a család igényeinek kielégítésére.

Nicholas partnerét ugyan hivatalosan kizárták a korábbi kóstolókból – mivel vádolták, hogy mindig félbe hagyja a teszteket –, mégis részt vett ebben a kóstolóban. Ez volt az egyetlen módja annak, hogy véleményét tényekké alakíthassa át. A kérdés, hogy aki a tejet illetően mindig elég erős álláspontot képviselt, vajon valóban olyan forradalmi felfedező lehet-e mint Arisztotelész, vagy csupán modern korunk téveszméi közé tartozik? Nicholas megosztott élményei és az eredmények mindenesetre érdekes vitákat generálnak a tejfogyasztók körében.

Az ilyen típusú tesztek nemcsak szórakoztatóak, hanem igen hasznosak is lehetnek a fogyasztóknak, hogy értesüljenek a különböző márkák ízvilágáról és minőségéről, így segítve őket a választásban. Nicholas családja végül a Farmhouse Gold mellett tette le a voksát – úgy tűnik, náluk ezután más márka nem is kerülhet be a hűtőbe.

Forrás: https://www.theguardian.com/food/2025/oct/08/australian-supermarket-full-cream-cows-milk-taste-test-nicholas-jordan

Dátum: 2025-10-07