A DIGI összevissza kommunikált a díjemelésekről, pénzt ad vissza sok előfizetőnek
A DIGI telekommunikációs szolgáltató zavaros kommunikációja körüli ügy új fejleményekkel bővült. A cég egyszerre adott tájékoztatást a 2023 januári áremelésről és a májusi inflációkövető emelésről, ami félreértéseket okozott az előfizetők körében. Sokan úgy értelmezték a kommunikációt, hogy a májusi emelés nem érinti azokat, akik hűségszerződésben állnak a vállalattal.
A keveredés következtében a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított, melynek eredményeként a DIGI-nek 111 millió forintos bírságot kellett befizetnie a félrevezető tájékoztatásért. A szolgáltató emellett bejelentette, hogy a tévesen értesített előfizetők számára jóváírással kompenzálja a helyzetet.
A cégtől érkező hivatalos közlemény szerint minden érintett előfizető automatikusan megkapja a jóváírást, amelynek összege és a pontos elszámolás módja az egyes szerződések típusától és időtartamától függően változhat. Ez a lépés egyértelműen mutatja a vállalat szándékát a félreértések tisztázására és az ügyfelek elégedettségének helyreállítására.
A DIGI esete rávilágít a kommunikációs hibák következményeire a nagyvállalatoknál, és azt, hogy milyen fontos a világos, egyértelmű tájékoztatás a fogyasztó védelem szempontjából. A történtek által generált nyilvános figyelem és a szankciók remélhetőleg hozzájárulnak a hasonló esetek megelőzéséhez a jövőben.
Forrás: http://hvg.hu/itthon/20250207_digi-dijemeles-gazdasagi-versenyhivatal-elofizetok-visszaterites-birsag#rss
Dátum: 2025-02-07